Saturday 24 September 2011

the hidden tears

Bismillah...


    Words of the day: SEDIH,PEDIH,LETIH (penambahan idea prkataan berakhir dgn 'ih' untuk menambah hiperbola ayat sgt dialu-alukan). Hari ni lemah aku rasakan,nk menangis tapi air mata tak nak keluar. My heart cries with every heartbeat.


"Sedih? eh nampak happening je kau dari pagi tadi...takde nampak emo pun,siap boleh gelak-gelak lagi"


Itu drpd perspektif orang lain. Correction, that's really how I am. Kebiasaan dari kecik, aku tak nangis dpan orang. Keep trying to hide all those sadness...tahan Arifah,tahan..don't never ever shows them your face with tears falling down!


Tetiba tengah sedih-sedih ni aku teringat kakak usrah aku. Aku rasa mcm nk berlari keluar  mengadu dengan dia. Akak, saya nk sangat cari akak, nk mengadu dengan akak. Saya tak nak cari orang lain. Saya tak faham kenapa saya rindu sangat nk jumpa akak, padahal baru tadi saya jumpa akak masa solat zohor kt masjid. Kenapa nama akak yg terlintas kt fikiran saya? Saya rindu nk pandang wajah akak, saya rasa tenang. Saya rindu nk dengar nasihat akak...akak tolong brainwash saya, tolong bersihkan hati saya, tolong saya fokus mencintai Dia yg berhak! Tapi saya tahu akak pun dh cukup sibuk dgn urusan akak, saya tak sampai hati nk ganggu hujung minggu akak. Kalau dapat bertemu muka pun mungkin lidah saya kelu nk bercerita. Jadi saya mengadu dengan Allah, merintih betapa pedihnya hati. The more I pray, the more Allah shows me the way. I trust that.


Saya nk cakap pada akak....jiwa saya skrg dh keras, cuma atas sebab-sebab tertentu saya menangis semahunya. Dulu saya rasa hidup saya dikongkong parents waktu sekolah, saya nangis. Tapi masa awal2 masuk u,dh bebas di kampus nangis jugak sbab homesick. Ada skali masa tunggu abah waktu balik dari skolah,kata-kata berbisa dilempar pada saya cuma sbab saya tak layan usikan sorang akak yg galak 'mainkan' adiknya dengan saya. Balik rumah trus nangis dlm toilet. Oh ya, kt skolah ade budak laki cop saya pempuan takde perasaan. Peduli ape aku, sebab kaulah, masa aku on duty  jaga gate blakang skolah cikgu tuduh dating masa school hours tahu! Then, arwah atuk saya meninggal, saya sayu tengok saat terakhirnya, sampai termimpi-mimpi arwah atuk datang merayu mintak al-fatihah drpd saya. Saya terkilan tak dpt byk berbakti pada arwah atuk semasa hayatnya. Tak lama lpas tu, mak saya nangis dengan kembalinya "past love story" abah, that was the worst one, seminggu demam panas di kampus. Takpe, saya bukan anak derhaka akak, bukan sikap saya nk kurang ajar dengan abah walau apa pun salah dia. Saya anak sulung, jadi trpaksa kuatkn hati untuk umi. Alhamdulillah, hal tu dh berlalu. Satu persatu hal yg trjadi mnjadikan hati saya kering. Saya penat nk nangis. Mungkin sebab tu kali ni saya rasa sedih tp tak boleh nk nangis. Saya memang bersalah agaknya kali ni. Maaf hati saya tak dpt dibuka utk mereka. Maaf sbab saya tak cuba faham niat ikhlas mereka. Maaf sbab saya terlalu yakin i'm not the one for them. Saya doakan mereka bertemu dgn pilihan terbaik, bcoz all of u deserve that. Dan dah tentu saya turut doakn orang-orang yg prnah saya harapkn cpat bertemu bakal zaujah mereka. Doakn saya juga bertemu pilihan Allah untuk saya. (^_^)

Wipe your tears, come what may,
You will be the one to say,
I'll be alright, I'll be okay,
Keeping my all worries at bay,
Finding the white within the grey.

We're not here to stay anyway,
It's a journey. Remember that everyday,
And that we'll arrive safely home one day,
And we work, we hope, and we pray,
That we'll be among those who obey.

-copied from aiman azlan-


*Nk hiburkn hati jap dgn tengok bola sbenarnya, mlm ni klate vs johor fc...tapi tak jumpa live stream, last2 melekat di blog dan work up for this entry. 

No comments:

Post a Comment